Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за датчик на вентилатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за датчик на вентилатора

    за охлаждане на двигателя.
    Проблема е ,че не мога да го открия къде се намира.
    На радиатора няма нищо.
    Има един датчик със 3 кабелчета тънки ,който е на термостата.
    Но каквото и да правя не се задейства вентилатора.
    Открих релето за бавна скорост - отдолу при предпазителите е ,вътре във купето - като му дам на късо контакта и вентилатора тръгва на бавна скорост.
    Бързата и нея я открих - при двигателя е - същата работа окъсявам контактите и тръгва на бърза скорост.
    Значи силово веригите са о.к.
    Въпроса е как оперират тия релета и кой ги командва ,защото вентилатора се включва само на 100 градуса на високи обороти.
    Въпросния датчик ли командва релетата ,и ако е така ,значи минава през ЕКУ-то.
    Или има друг датчик някъде по двигателя.
    Моля ви за помощ - или поне ел.схемата на охлаждането.
    Свалих една от форума и по нея всичко си е така ,но не откривам датчика.

    Благодаря .

  • #2
    Датчикът е точно този на термостата.Вентилаторът се управлява от ЕКУ-то през 3 релета.Симптомите при теб са на изгорял реостат.Намира се на вентилатора отзад.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Не е изгорял - каато окъся контактите на релето за първа скорост и вентилатора тръгва на първа скорост.
      Ако резистора е прекъснал няма да тръгва на първа скорост.
      Въпроса е във управлението на релетата.

      Comment


      • #4
        Управлението може да го тестваш през диагностичен софтуер.
        Това,че работи при укасяване,не значи че реостата е О.К.Ако има пробив,релето няма да може да се включи,а като го укъсиш,веригата е принудителна и трябва да е прекъснат тотално реостата,за да не протече ток,а по-често има само пробив.Контактите също са слаби места и след почистване се оправят нещата.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
          Управлението може да го тестваш през диагностичен софтуер.
          Това,че работи при укасяване,не значи че реостата е О.К.Ако има пробив,релето няма да може да се включи,а като го укъсиш,веригата е принудителна и трябва да е прекъснат тотално реостата,за да не протече ток,а по-често има само пробив.Контактите също са слаби места и след почистване се оправят нещата.
          напротив, значи че реостата е ок.
          колега, сложи нови релета.
          точка

          Comment


          • #6
            Току що се връщам от поредния тест.
            Двете релета съм ги сменил със нови.
            Реостата е изваден и почистен - клемите пристегнати.
            Е не иска и това е.
            Директно си пусна 2-ра степен като стигна 100-те градуса.

            Comment


            • #7
              какъв е двигателя и имаш ли климатик.
              точка

              Comment


              • #8
                Има климатик.
                Двигател 1,6 TS - бензин

                Comment


                • #9
                  значи остава единствено да я закачиш към компютъра и да видиш дали той ги задейства.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Вече и това направих.
                    Закачихме я със един приятел на диагностиката.
                    Там при сигнал за задействане на релето за първа скорост ,същото се задейства.
                    При сигнал за втора скорост ,релето не се задейства.

                    Съобщения за грешки - няма.

                    Comment


                    • #11
                      свали двете релета и мери на краката на бобинките - 85 и 86. на единия трябва да ти идват +12 волта като дадеш на контакт, а на другия трябва да ти дойде маса като задействаш от екуто с компютъра. за мен ти работи 1-ва степен , а проблема ти е с бързата втора.
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Ми не ,не е така.
                        Меря - идва 12 волта опаративно на релето за бързата скорост и то при 98 градуса на антифриза измерено със външен уред.
                        Преди това не се подава никакво напрежение нито към бавната ,нито към бързата скорост.
                        Абе шибана работа.

                        Comment


                        • #13
                          сондата на уреда на единия крак /85 или 86/, другата сонда някъде на корпус. така мери.
                          точка

                          Comment


                          • #14
                            Зная как се мери.
                            При сигнал старт вентилатор ,на единия крак на релето ми изват 12,5 волта а на другия нищо-същия има директна врзка към маса на купето.

                            Все пак съм наясно със електро измерванията и електро оборудването на системите на автомобилите и не само.
                            Въпроса е защо в нормални условия не се вкл. 1-вата степен.

                            Comment


                            • #15
                              ето тука от 33-та надолу в зависимост от колата и таблото
                              http://www.alfa145.com/upload/Alfa14...onditioner.PDF
                              бобините на релетата трябва да са постоянно захранени през контакт от + , а еку комутира минуса.
                              точка

                              Comment

                              Working...
                              X